Noticia: El bable, en onda; La Nueva España febreru 2007

Noticia espublizada en La Nueva España del 26 de febreru de 2007
——————————————————————-
La emisora local nació en 2004 para apoyar el movimiento asturianista

inaciu con xune elipe Inaciu Galán y Xune Elipe, vocalista de «Dixebra».

Lluanco,
I. GARCíA
Onda Peñes, la radio gozoniega, sigue su andadura con ilusión tres años después de haberse estrenado. En 2004 comenzó esta aventura radiofónica de mano de un joven gijonés de 18 años. Inaciu Galán se planteó, entonces, hacer un programa para celebrar el trigésimo aniversario de la fundación de Conceyu Bable, la primera de las asociaciones lingüísticas asturianas surgida en 1974.
Por los micrófonos del estudio de «Asina foi… el Surdimientu» pasaron las voces de literatos en lengua asturiana como Adolfo Camilo, Xosé Lluis García Arias y otras personas relacionadas con este mundo como Xune, cantante de «Dixebra». En el programa se intentaba reflejar cómo había evolucionado el movimiento asturianista desde que comenzara a dar los primeros pasos Conceyu Bable. «Pude ver los avances y los retrocesos que tuvo el mundo asturianista que, aunque parezca que no, es muy diferente y plural, hay opiniones para todos los gustos», recuerda Inaciu Galán.

Hubo un programa que el promotor de Onda Peñes disfrutó por encima de todos los demás: con el ya desaparecido Mánfer de la Llera. «Falleció meses después de que pasara por el programa, siendo éste el último medio en el que participó».

Por otro lado, Inaciu Galán fue el primero en hacer un diccionario de asturiano-inglés y viceversa. «Cuando presenté el diccionario, toda una innovación, no vino ni un concejal. El otro día se presentó el diccionario de catalán-sánscrito y fue toda la cúpula del Gobierno de la Generalitat», lamenta Inaciu Galán.

Noticia orixinal na edición dixital de La Nueva España

Espublizáu por

Máster en Sociedá de la Información y el Conocimientu na UOC, Grau en Periodismu pola UDIMA, Especialista n'asturianu nel Máster de Profesoráu, Diplomáu en Turismu y Especialista en Xestión Cultural pola Universidá d’Uviéu. Anguaño preparo la mio tesis doctoral. Tengo trabayao en medios como la Cadena Ser, Onda Peñes, Asturnews... Dende 2007 presento programes na TPA, como Xente de casa y el recién Territoriu Sidreru. Los llunes en Noche tras noche, falo na RPA. En 2012 escoyéronme pa presidir Iniciativa pol Asturianu, lo que compaxino cola direición de la revista Formientu, el trabayu como profesor en dellos cursos, xestor cultural, amás d'otres xeres profesionales, culturales y reivindicatives. Dende 2016 exerzo como profesor de llingua asturiana y lliteratura n'institutos.

Dexar un comentariu

La to cuenta de corréu nun va espublizase.